Principal Policy in Developing Islamic Student Characters

Autor(s): Ahmad Tanzeh, Imam Junaris
DOI: 10.24260/khatulistiwa.v9i1.1299

Abstract

A principal has an important role in establishing student character because a principal is authorized to put policies and rules related to the development of educational institutions. The principal rule is to lead, to guide and to counsel the teachers and staff, so that they can carry out their duties properly. The teacher as an educator and facilitator is an extension of the principal in developing student character. The phenomenon of juvenile delinquency occurred recently is a proof that at this time the spiritual mentality of young generation still weak. Therefore, it is very important to encourage religious values, character and cultural building to the students at the early stage/age.

Keywords

Kebijakan, kepemimpinan, karakter

Full Text:

PDF

References

Arikunto, Suharsimi & Jabar (2004). Evaluasi Progrm Pendidikan. Jakarta:Bumi Aksara

Burhanuddin (1994). Analisis Administrasi Manajemen dan Kepemimpinan Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara

Forester-Rimbawan, 2018. blogspot.com,Imlementasi Kebijakan publik, accessed on July 23rd, at 22.14 WIB.

Imron, Ali. (2008). Kebijkasanaan Pendidikan di Indonesia Proses, Produk dan Masa Depannya. Jakarta: Bumi Aksara.

Muttaqin, I. (2018). Konsep da Prinsip Manajemen pendidikan Dalam Al-Qur’an. At-Turats, 12(1), 32-49.

Muttaqin, I. (2018). Komunikasi dan Dakwah Pada lembaga Pendidikan Islam. Al-Hikmah, 12(2).

Marliana, Ayu Diyah dan Yani, M. Turhan. 2013. “Strategi Sekolah dalam Menangani Pelanggaran Tata Tertib Sekolah pada Siswa di Smp Negeri I Papar Kediri”, Penelitian, Kajian Moral dan Kewarganegaraan No 1 Vol 1 Tahun 2013 Kediri,

Marno dan Supriyanto,Triyo (2008). Manajemen dan Kepemimpinan Pendidikan Islam. Bandung: Reflika Aditama.

Moleong, J. Lexy. (1989). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosda Karya

Mulyasa. E. (2003). Menjadi Kepala Sekolah Professional. Bandung: PT Remaja Rosdakarya Offset

Setyono, Ariesandi. (2006). Hypnoparenting: Menjadi Orangtua Efektif dengan Hipnosis. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama

Shulhan, Muwahid. (2005). Administrasi Pendidikan, Surabaya:el.KAF

Syafaruddin. (2008). Efektifitas Kebijakan Pendidikan. Jakarta: Rineka Cipta

Tafsir, Ahmad. (2004). Metodologi Pengajaran Agama Islam. Bandung, PT. Remaja Rosdakarya

Tim Penyusun Universitas Negeri Malang (UM). (2000). Pedoman Penulisan Karya Ilmiah. Malang

Wiyani, Novan Ardi. (2012). Manajemen Pendidikan Karakter; Konsep dan Implementasinya di Sekolah. Yogyakarta: PT Pustaka Insan Madani

Zaitun dan Habibah, Siti, Jurnal Pendidikan Agama Islam – Ta’lim Vol 11 No. 2

Zubaiedi. (2011). Desain Pendidikan Karakter: Konsepsi dan Aplikasinya Dalam Lenbaga Pendidikan. Jakarta: Kharisma Putera Utama

Refbacks

  • There are currently no refbacks.